تومان
جستجو
بازگشت به همه پست های وبلاگ

راز یازده اصله درخت جان یوشیو ناکا!

راز یازده اصله درخت جان یوشیو ناکا!

✨ جان یوشیو ناکا استاد فقید و بزرگ بونسای ژاپنی تبار در سال ۱۹۱۴۲متولد شد و در سال ۲۰۰۴ درگذشت. ایشان پایه و روش های نوین زیادی در مورد بونسای ایجاد کرد و کتاب های ارزنده و بسیار مفیدی در مورد آموزش بونسای نوشت.

✨ این بونسای شامل یازده اصله درخت کریپمتومریا جاپونیکا می باشد و به اسم گوشین یعنی محافظ روح نامگذاری شده است. کریپمتومریا چگالی چوب بسیار بالایی دارد که این سبب می شود دیرتر رشد کند و عمر بیشتری کند.



✨او در سال ۱۹۴۸ اولین بار دو اصله درخت کریپمتومریا به نیت تولد نوه هایش کاشت و شروع به کار کردن روی آن ها کرد. به مرور در طی سال ها که تعداد نوه های وی به عدد یازده رسیده بود، به تعداد یازده اصله درخت را کاشت. بزرگترین درخت که ارتفاع بیشتری دارد متعلق به بزرگترین نوه اش که ۷۱ سال دارد،می باشد!

✨ هیچکس بونسای کلکسیونی که سال ها روی آن کار کرده است را به هیچ عنوان نمی فروشد. تنها بونسای های فروخته شده به موزه ها جهت تبین فرهنگ بونسای هستند. اخیرا در باغ موزه ملی یک بونسای کاج سفید چند صد ساله که از جنگ هسته ای هیروشیما جان سالم به در برده است و طی سالها توسط پدر و پسری نگهداری شده به تازگی به مبلغ یک میلیون دلار (که به قیمت دلار الان میشه نزدیک دوازده میلیارد تومان) به فروش رفته است!

✨پس ما در حقیقت پیش بونسای عرضه می کنیم. پیش بونسای هایی در لباس های زیبا! ( لباس همان گلدان است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ) که می توانید از آن ها نگه داری کنید و طی سال ها تبدیل به یک درخت ارزشمند خواهند شد که هیچ قیمتی نمی شود روی آن گذاشت. بونسای در حقیقت حکم طلای سبز را دارد! البته به شرط نگهداری خوب و با دانش باغبانی بالا!

در حفظ طبیعت و محیط‌ زیست کوشا باشیم😊🍀

✒علیرضا والی نژاد

نظرات
نوشتن نظر بستن فرم نظر