تومان
جستجو
بازگشت به همه پست های وبلاگ

روح گیاه را در خود یکی کنید!

روح گیاه را در خود یکی کنید!

⭐ گل‌ها و گیاهان به دلایل فیزیولوژیِ عجیب و پیشرفته، از کامپیوترها هم پیچیده‌تر هستند!
⭐ اما نگه‌داری از گیاهان این‌قدر سخت و پیچیده نیست. ما گیاهان را برای آرامش می‌خریم. نه اینکه هر روز نگران باشیم که خراب نشوند!
روح گیاه را در خودتان یکی کنید. در آن زمان متوجه می‌شوید که دقیقاً به چه چیزی نیاز دارند. چه زمان تشنه و کی سیراب هستند.
ما در اینجا هزاران گیاه داریم و در طول سال شاید یک یا دو گیاه به علت آلودگی یا نرسیدن آب به آن‌ها در اثر شلوغی، خراب شوند اما نکته مهم اینکه اصلا نگران نباشید و به آن‌ها اهمیت ندهید! و فقط از دور حواستان به آن‌ها باشد. گاهی دستی به سرش بکشید اما لوسش نکنید!
⭐ برای مقاوم کردن گیاه گاهی به آن تنش پرآبی، تنش کم آبی، تنش گرما و سرما می‌دهیم. به این صورت که دو روز دیرتر به گیاهان آب می‌دهیم تا به مرز تشنگی زیاد و خشکی برسند و سپس آب می‌دهیم و گاهی سه روز پشت سر هم زیاد آب می‌دهیم که به صورت موقت ریشه های آن‌ها خفه شوند اما حواسمان هست! با این تنش‌ها گیاه مقاوم می‌شود و انرژی مازاد حاصل از ریکاوری گیاهان سبب طولانی شدن عمر و سلامت گیاهان می‌شود. البته این شیوه آبیاری تخصصی‌ست و امتحان کردن آن در خانه ممکن است به خراب شدن گیاهانتان بیانجامد.
⭐ سخت نگرفتن تنها راه موفقیت در نگه‌داری گیاهان است.

⚜ کامپیوتری که در تصویر در داخلش گیاه رشد کرده، مکینتاش برای شرکت اپل است. در دهه هشتاد میلادی استیو جابز فقید در پروژه مکینتاش با موانع و مخالفت‌های زیادی رو به رو بود. اما به هر طریقی شده در پروژه مکینتاش موفق شد و اولین کامپیوتر با سیستم عامل را در جهان عرضه کرد. تلاش و ممارست نکته اساسی برای موفقیت است.

⭐ Valinejad®

نظرات
نوشتن نظر بستن فرم نظر