تومان
جستجو
بازگشت به همه پست های وبلاگ

پیوند فیکوس روی غده جنسینگ!

پیوند فیکوس روی غده جنسینگ!

بونسای به معنای درخت کوچک کاشته شده در سینی یا گلدان است. فیکوس هایی که روی غده جینسنگ پیوند زده می‌شود، به دلیل عدم استاندارد و اصولی نبودن پیوند و عدم رعایت فیزیولوژی گیاهان، بعد از سه یا چهار سال خراب می‌شوند. البته کوکوپیت بودن خاک هم به طور صد در صد در خرابی گیاهان تاثیرگذار است. زیرا کوکوپیت هیچ مواد غذایی ندارد.
⭐در اثر نگه‌داری غلط بونسای، که باعث زرد شدن و ریزش برگ‌ها و در نتیجه خشک شدن آن می‌شود، وجهه بونسای خراب شده و به محض شنیدن اسم آن همه به این فکر می‌کنند که گیاهی است که زود خراب می‌شود.
⭐بونسای درختیست که سال‌ها دوره تنش سرما، گرما، تشنگی، پر آبی، آفت و بیماری‌ها را دیده و باعث شده که انرژی مازاد حاصل از ریکاوری را در خود ذخیره کند و تبدیل به درختی بسیار مقاوم شود. ادامه حیات آن بستگی به شرایط و نحوه رسیدگی صاحب بونسای دارد.
⭐خاک مورد استفاده در بونسای خاک ترکیبی می‌باشد. اما در بیشتر مغازه‌ها از کوکوپیت به عنوان خاک بونسای استفاده می‌شود. در نتیجه گلدان خریداری شده زودتر خراب می‌شود و دوباره خریداری می‌شود و این چرخه مالی (بی‌برکت) ادامه دارد.
⭐ تمام تلاش ما بررسی شرایط و شهر محل زندگی مشتری و ارائه با کیفیت‌ترین و مناسب‌ترین گیاه متناسب با شرایط مشتری است (آپارتمانی یا بیرونی بودن گیاه، گرمسیری یا سردسیری بودن شهر محل سکونت و ...) که بررسی می‌کنیم و اگر شرایط لازم را نداشته باشند، گیاه را نمی‌فروشیم. چون برای ما سلامت و زنده ماندن گیاه مهم‌تر از کسب درآمد (بی برکت و کاذب) است.

⚜⁩ Valinejad

نظرات
نوشتن نظر بستن فرم نظر