تومان
جستجو
بازگشت به همه پست های وبلاگ

گلدان سنگی یا گلدان فانتزی؟!

گلدان سنگی یا گلدان فانتزی؟!

⭐ گلدان‌ها همچون لباس گیاهان هستند. جلوه گیاهان در زیباترین لباس، چند برابر خواهد شد. بهتر است که بستر و لباس گیاهان همچون طبیعت یعنی صخره‌ای و سنگی باشد!
⭐ در عکس زیر ریشه گیاه شماره یک، ریشه اصلی است که حکم نگهدارنده درخت و منبع ذخیره آب را دارد و ریشه شماره دو، ریشه مویی است که وظیفه دریافت آب و مواد مغذی از خاک را به عهده دارد.


⭐ عکس پایین آن2گلدان باریک جنگلی ۲۱ اصله افرا سبز ژاپنی است که مدتها پیش طراحی و ساخته بودیم. اما بعد از مدتی گیاهان خراب شدند.

⭐ چون هوای ایران به خصوص تهران،خشک و گرم است و اگر گلدان باریک باشد حجم خاک کمتری می‌برد و این سبب می‌شود آب ذخیره شده در خاک سریع‌تر خشک شود و ریشه‌های مویی گیاه آسیب ببیند. در نتیجه منجر به خرابی و خشک شدن گیاه می‌شود. صد البته مراقبت شدید و توجه ویژه می‌خواهد تا خراب نشود ولی پرهزینه و پر زحمت است.


⭐ به همین دلیل گلدان‌های باریک را از خط تولید خارج کردیم و گلدان های جدیدی را طراحی کردیم که می‌تواند حجم نرمالی از خاک را ذخیره کند که سبب می‌شود آب بیشتری در خاک ذخیره شود و گیاه دوره ریکاوری سریع و قوی تری داشته باشد. البته دوره خشک شدن آب در خاک باید سه روز باشد نه بیشتر، وگرنه دچار خفگی ریشه به دلیل عدم رسیدن اکسیژن به ریشه‌های گیاه می‌شود.
⭐ تمام این پارامترها از جمله گلدان، گیاه، نوع خاک، نحوه و مقدار آبیاری و.... حساب شده و محصولات ساخته می‌شوند. نگه‌داری از گیاهان مسئله سادی‌ای نیست و باید حساب شده به آن نگاه کرد.
⭐ گلدان‌های تخت فقط در کشورهای آسیای شرقی مانند
ویتنام، اندونزی، تایلند، ژاپن، چین، و به خصوص سنگاپور که هوای شرجی،مرطوب و خنک دارند جوابگو است. اما در ایران حتی در شمال کشور هم که هوا مرطوب است، راندمان متوسطی دارد.

⭐ Designed by Valinejad®

نظرات
نوشتن نظر بستن فرم نظر